Ще се срине ли бизнесът със заведенията?

30.12.2021

Коментар на Павлин Петров


Кризата преобразява света ни в много отношения. Бизнесът със заведенията също се променя и поема нов път. 

В момента много предприемачи в сектора отдават своя фалит на коронавируса, но всъщност пандемията забави тяхното отпадане от ресторантьорския сектор и сектора на ентъртеймънта. Още в средата на 2019г. се наблюдаваше, че много собственици на фирми губеха място в този бизнес, заради отлива на качествени кадри.

Секторът няма да се срине, а ще се подреди по нов, различен начин.

Според настоящата ситуация, ако искаш да си в този бизнес, трябва да имаш качествен продукт. Задължително правило е да си гарантирал добър продукт за клиентите и да им осигуриш качество, качество и пак качество. При това не за да се конкурираш, а за да влезеш в бизнеса. Добрата локация, скъпо направеното заведение и луксозните мебели, вече няма да бъдат ключовия фактор за посетителите.

Конкуренцията между играчите ще е кой може да привлече екип от хора, които да презентират добрия продукт, който се предлага в заведението. И всеки от екипа да е в състояние да привлече общност, която да посещава заведението заради самия него, защото повече от всякога хората имат нужда да са част от общност.

Изводът е, че трябва да се отвори диалог между предприемачите за развитието на сектора за следващите години, с участието на академичната общност от сектора. Всички те имат нужда от трибуна за анализи и защити на своите тези. Дори и сега, ако някой иска изкаже дадена теза, той няма къде да се позиционира, за да предизвика диалог.


Когато има криза тя трябва да се анализира и да се изготви план за излизане от нея, а това става чрез дебат и защита на позиция. За това е повече от необходимо, предприемачите да имат "терен", на който да водят диалог за бъдещето на сектора.

 

Share